4 Ocak 2008 Cuma

Pazarlama Yönetimi

Pazarlama, hepimizin günlük yaşamında karşımıza çıkmasına karşılık, farklı kişilere farklı anlamlar ifade etmekte ve uygulayanlar tarafından dahi değişik anlamlarda kullanılabilen bir kavram olmuştur.İşletmelerin iki temel fonksiyonlarından birincisi mal ve hizmetlerin üretimi ikincisi ise bunların pazarlanmasıdır. Teknolojik ve ekonomik gelişmeler uzmanlaşmayı arttırmış, artan uzmanlaşma üretim ile tüketim arasında zaman, yer ve mülkiyet açılarından bazı faklılıkların oluşmasına neden olmuştur. Üretim ile tüketim arasındaki bu farklılıklar nasıl giderilebilir sorusu da işletmelerde pazarlamanın önemli bir rol oynadığını göstermektedir.Teknolojide sağlanan hızlı gelişmeler ile birlikte rekabetinde boyutları da değişmiştir. Söz konusu değişim, doğal olarak üretim ve pazarlama başta olmak üzere işletme kararlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Pazarlamada ulusal pazarla yetinmeyip uluslar arası pazarlarda faaliyet göstermek, iletişimde ve ulaşımda gelişmelerin ışığında, işletmeler arası iş birliği girişimlerini ve ticari ilişkileri geliştirmek kolaylaşırken, işletmeleri de bilimsel hareket tarzını benimsemeye ve uygulamaya zorlamaktadır.İyi yönetilen işletmelerin ortak özelliklerinin başında müşteriye yakınlık ve bu çevrede pazarlama ilkelerinin uygulanmasına önem verilmesi ilkesi vardır. Günümüzde pazarlama anlayışı tüketici yönlüdür ve tüketici memnuniyetini arttıracak şekilde onların istek ve ihtiyaçlarının karşılanması üzerinde durur.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Benjamin ile çalışmak kesinlikle harikaydı. Karıma ve bana kredi sürecinde rehberlik ederken son derece açık, titiz ve sabırlıydı. Ayrıca çok zamanında davrandı ve krediyi kapatmadan önce her şeyin hazır olduğundan emin olmak için çok çalıştı.
Benjamin, yeni evimizi satın almak için para toplamamıza yardımcı olan bir grup yatırımcı ile çalışan bir kredi görevlisidir.Uygun düşük bir oranla kredi almak istiyorsanız onunla iletişime geçebilirsiniz. 247officedept@gmail.com Veya Whatsapp Sohbet: + 1-989-394-3740