4 Ocak 2008 Cuma

İnternet üzerinden pazarlama yapımı

Eğer e-posta adreslerini izinli olarak toplamıyorsanız, (ki bu web sitenizin anasayfasında veya herhangi bir yerinde de olabilir) web sayfanızı bir kere ziyaret eden kişileri en iyi müşteriniz yapabilme sansını kaçırıyorsunuz demektir. Sizi nasıl buldukları hiç fark etmez; belki 1-2 reklam verdiniz veya e-kart gönderdiniz, eğer ziyaretçilerinizin ilgi alanlarını ileride kullanmak üzere kayıt etmezseniz sitenizi tanıtmak için yaptığınız çalışmaların hiçbir anlamı olmaz, bir kere işe yararlar. Kendi izinli pazarlama listenizi oluşturabilmeniz için ziyaretçiye her seferinde e-posta adresini sorun: Şirketinizin web sitesinde, Misafir kitapçığında, Müşteri servis hizmeti veya destek aramalarda, Faturalarda, broşürlerde, müşteri anketlerinde, feedback’lerde, Tüm etkinliklerde. Kayıt kutucuğunu ana sayfanızın görünen bir yerine koyun. Başka sayfaların üstüne de koyabilirsiniz; ‘haberler' veya ‘bizimle iletişim kurun’ gibi… Nereye koyarsanız koyun sakın saklamayın, kolayca görülebilir bir yerde olsun. Aynı şeyi misafir kullanıcılarınız için de yapın, göze çarpan şekilde yerleştirin. Bu işlerden sorumlu, birlikte çalıştığınız kişiler müşterilere devamlı olarak soru sorsunlar, sizinle ilgili haberler almak isterler mi, özel promosyonları bildirmeniz hoşlarına gider mi, özel indirimler veya etkinliklerden haberdar olmak isterler mi? Hızlı ve zararsız yapın. Başlangıç için yalnızca e-posta adreslerini hazırlayın. Ziyaretçilerinizin veya müşterilerinizin güvenini mutlaka kazanmalısınız ve bu da yalnızca zamanla olur. Gizlilik politikasını ise en baştan belirlemeniz gerekli. Onların şunu anladığından emin olun; e-posta adreslerini nasıl kullanacaksınız, adresler asla başka bir yere kiralanmayacak veya satılmayacak ve istedikleri an üyelikten kolayca çıkabilecekler. Teşvik Edici/Özendirici bir şeyler yaratın. Eğer özel indirimler veya promosyonlar yeterli değilse, başka birtakım teşvik edici şeyler yapmalısınız. Ancak şundan emin olmalısınız ki, yaptığınız teşvik edici programlar ürününüz ve servisin amacı ile doğru orantılı olmalı. Böylece ziyaretçileriniz sizinle ilgilenir, yalnızca son çıkanlarla, en yenilerle değil. Ne çeşit bir işletme olduğu veya işletmenin büyüklüğü hiç fark etmez, belirlediğiniz amaç her zaman en fazla müşteri-ziyaretçi kazanmak olmalı ve site trafiğini kendi e-posta listenizi kendi müşteri ziyaretçilerinizle oluşturmak için kullanın.

Hiç yorum yok: